۸ قدم برای بهبود سئو سایت فروشگاهی

در این مقاله درباره ی قدم های لازم برای بهبود سئو سایت فروشگاهی صحبت کردیم تا بتوانیم به شما درکسب بازدید بیشتر و افزایش نرخ تعامل کمک کنیم.

ارسال شده در 04 آبان 1399

1033 بازدید | 0 دیدگاه

۸ قدم برای بهبود سئو سایت فروشگاهی

یادگیری نحوه بهبود سئو سایت، امری ضروری است و به طور مستقیم بر روی موفقیت شما مؤثر است. داشتن سئوی مناسب به شما این اطمینان می‌دهد که سایت شما به همان خوبی که باید، دیده می‌شود و مخاطبان را جذب می‌کند. در نتیجه راحت‌تر می‌توانید نرخ تبدیل پیج را بالا ببرید و درآمد بالاتری داشته باشید. 
اگر علاقمند هستید که به طور جامع‌تر درباره‌ی تعریف دقیق سئو سایت و دلایل استفاده از آن مطالعه کنید، می‌توانید به مقاله «سئو چیست و چرا باید سایت خود را بهینه سازی کنیم؟» مراجعه کنید.
در این مقاله درباره‌ی 8 قدم اساسی برای بهبود سئو سایت فروشگاهی صحبت می‌کنیم.

 

1. توضیح جذاب و منحصر به فردی برای محصول بنویسید

توضیح جذاب و منحصر به فردی برای محصول بنویسید

نوشتن شرح محصول یکتا و منحصر به فرد برای هر محصول کاری سخت و طاقت فرسا است، اما انجام این کار یک امر ضروری و لازم می‌باشد. الزامی برای طولانی بودن متن معرفی محصول نیست، اما باید داخل این متن نکات سئو به طور کامل رعایت شده باشد.
متن معرفی محصول تنها جایی است که شما می‌توانید کلمات کلیدی را به طور مستقیم و مرتبط با محصول به کار ببرید بنابراین نوشتن آن بسیار مهم است.

 

2. از عنوان های کارآمد استفاده نمایید

عنوان صفحات برای موتور‌های جستجو‌گر و مخاطبان بسیار مهم می‌باشد، زیرا به آن‌ها می‌گوید که صفحه در مورد چیست و امکان پیدا ‌کردن چه مطالبی در آن وجود دارد. سایت‌های فروشگاهی معمولا دارای یک عنوان برای محصولات و یک عنوان برای دسته‌های محصولات هستند.
عنوان مورد استفاده همواره باید خوانا و قابل فهم باشد. عنوانی خوب و کارآمد است که در عین استفاده از کلمات کلیدی، مورد علاقه مخاطب هم باشد چراکه محتوای شما برای انسان ساخته می‌شود نه موتورهای جستجو‌گر!

 

3.  Breadcrumbs را فعال نمایید

  Breadcrumbs را فعال نمایید

Breadcrumbs یک المنت برای مکان‌یابی است که در واقع این المنت به مخاطب کمک می‌کند تا بداند کجای سایت قرار گرفته است.
این المنت بیشتر برای سایت‌هایی با ساختار و عنوان‌های گسترده و پیچیده توصیه می‌شود. استفاده از این ویژگی در سایت‌های فروشگاهی یکی از الزامات صفحات به حساب می‌آید. Breadcrumbs قابلیت نصب میان افزونه‌های مختلف مثل YoastSEO را دارد و از گم‌شدن مخاطب در صفحات سایت جلوگیری می‌کند.

 

4. منوی سایت را ساده کنید

منوی سایت راه دیگری است که شما را از گم‌نشدن مخاطب در سایت مطمئن می‌سازد. نقش منوی سایت در هموارسازی ساختار و دسترسی به صفحات مختلف بسیار کلیدی است. به کارگیری یک منوی ساده و مفهوم می‌تواند مخاطب را بیشتر در سایت شما نگه ‌داشته و همچنین باعث بهبود رتبه سئوی سایت شما شود.
برای ساده‌‌سازی منوی سایت، عنوان‌های اصلی و مهم را در منوی اصلی قرار دهید و عناوین فرعی را به منوی پایین سایت انتقال دهید تا مخاطب بتواند در کم‌ترین زمان ممکن صفحات مورد نظرش را پیدا کند. 

 

5. URL های صفحات سایت را کوتاه کنید

URl های سایت را کوتاه کنید

URL های سایت را تا حد ممکن کوتاه کنید و از وجود کلمه کلیدی داخل آن‌ها مطمئن شوید. URL به طور مستقیم بر روی رتبه سئو سایت موثر نیست اما به کارگیری نادرست لینک ها باعث می‌شود تا لینک شما توسط موتورهای جستجوگر به عنوان اسپم شناخته شود و در نتیجه می‌تواند رتبه سئو سایت شما را پایین بیاورد.
هنگام ساختن URL از گام‌های زیر پیروی کنید:

  • از URL کوتاه استفاده کنید و تا حد ممکن کلمات اضافی را حذف کنید.
  • در لینک از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • سعی کنید تا حد امکان عنوان و لینک صفحه یکی باشد.
  • خوانایی متن لینک را بررسی کنید.

می‌توانید تمام موارد بالا را در وردپرس انجام دهید، فقط کافی است که منوی تنظیمات ناحیه مدیریت وردپرس را باز کرده و وارد زیرمنوی پیوندهای یکتا شوید و ساختار لینک دلخواه خود را بسازید.

 

6. Meta Descriptions را بهینه کنید

چکیده مطلب قسمتی است که در نتایج موتور‌های جستجو، در قیمت پایینی عنوان سایت نمایش داده می‌شود. در واقع هدف Meta Descriptions ارایه یک خلاصه مفید و کاربردی از مطالب داخل سایت به مخاطب است.
چکیده مطلب، عاملی مستقیم برای بهبود رتبه سئو سایت نیست، اما اگر این چکیده مفید و کاربردی نوشته شود، می‌تواند مخاطب را ترغیب کند تا سایت شما را به جای سایت‌های دیگر انتخاب کند و در نهایت می‌تواند باعث بالا رفتن بازدید سایت شما شود.
برای بهبود چکیده صفحه از گام‌های زیر پیروی کنید:

  • در چکیده صفحه از کلمه کلیدی استفاده کنید، چراکه گوگل این کلمات را پررنگ می‌کند که باعث نمایش بهتر سایت شما می‌شود.
  • به چکیده صفحه به عنوان یک تبلیغ نگاه کنید و سعی کنید به نحوی کلمات را انتخاب نمایید که مخاطب را جذب کند.

     

7. تصاویر سایت را بهینه نمایید

اضافه‌ کردن تصویر به سایت می‌تواند خوانایی آن را بهبود دهد، باعث افزایش تعامل مخاطب با سایت شود و عملکرد کل سایت را بهبود دهد. اما هر تصویر برای اضافه کردن به صفحه سایت مناسب نیست و باید این تصویر بهینه و مناسب باشد.
در وردپرس، دو جزء برای بهینه‌کردن تصاویر وجود دارد.

  • متن جایگزین تصویر
    متن جایگزین برای موتور‌های جستجوگر دارای اهمیت بسیاری است. هنگامی که عکس شما به هردلیلی نمایش داده نمی‌شود، موتور‌های جستجو می‌توانند از این متن برای تشخیص استفاده کنند. همچنین این متن محل مناسبی برای قرار‌دادن کلمه کلیدی است.
  • نام تصویر
    استفاده از یک نام مناسب برای تصویر، بسیار مهم و حیاتی است زیرا می‌تواند رتبه سایت شما را در گوگل بهبود داده و ترافیک بیشتری را به سایت شما انتقال دهد.

     

8. از محتوای کپی استفاده نکنید

گوگل محتوای منحصر به فرد و یکتا را می‌پسندد و از محتوای کپی متنفراست. بنابراین در صورت استفاده از محتوای کپی رتبه سئوی سایت شما افت می‌کند که باعث کاهش بازدید و نرخ تعامل شما می‌شود.


اگر هنوز برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود اقدام نکرده‌اید، ما به شما استفاده از قالب وردپرس فروشگاهی رایگان NewStore را پیشنهاد می‌دهیم.

 

با رعایت نکات بالا شما می‌توانید، بازدید سایت خود را بالا ببرید، نرخ تعامل خود را بهبود بدهید و احتمال کسب درآمد خود را افزایش دهید. زیرا هر چه سئوی سایت شما بهتر باشد، احتمال دیده شدن شما هم بیشتر می‌شود.

در قسمت نظرات به ما بگویید که کدام یک از موارد بالا را تاکنون رعایت کرده‌اید؟


برچسب ها:
دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی ثبت نشده است! اولین دیدگاه را شما ثبت کنید.
دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.